Rob Wolters met zijn team in de nieuwe verkoopwagen. Foto: Karin Stronks
Rob Wolters met zijn team in de nieuwe verkoopwagen. Foto: Karin Stronks

Nieuwe verkoopwagen voor poelier Wolters

Algemeen

HARREVELD – Op de weekmarkten van week 46 werd voor het eerst de nieuwe verkoopwagen van Wolters Poelier in gebruik genomen. Warme kleuren dieprood en zwart, sfeervolle led verlichting, een vitrine met haaks tegen elkaar geplaatst glas, de modernste snufjes op technisch gebied, de wagen is zowel optisch als technisch indrukwekkend. Rob Wolters zegt niet zonder trots: "Onze oude wagen ging al veertien jaar mee, je wilt toch verder, vooruit kijken. Het is een hele investering maar we kunnen er nu weer jaren tegen. Eerlijk gezegd vind ik hem in het echt nog mooier dan op de foto!"

Door Karin Stronks

De negen-ton uitvoering verkoopwagen van de gebroeders Wolters is negen meter lang, bijna drie-en-een-halve meter hoog, ruime vitrinekasten, een diepvries in de hoek, een grill aan de andere kant, twee hypermoderne kookunits, voorraadkasten en -koelingen, een warmhoudkast, alle ruimtes zijn goed benut. Het team van poelier Wolters heeft veel ruimte. De wagen trilt niet bij het heen-en-weer lopen omdat de wagen op poten staat. Voor de wagen staan klanten fijn onder een luifel, ideaal als het slecht weer of extreem warm is. Bij de grill is nog ruimte voor een eethoekje waar de klant een lekker half haantje kan nuttigen. Wolters: "Maar dat zijn details, dat komt nog wel! We hebben de mogelijkheid om in de toekomst complete maaltijden, zelfs soep, te bereiden in de wagen, de kookunits zijn er geschikt voor, maar ook dat is nog toekomstmuziek…"

Op een groot scherm in de wagen worden de aanbiedingen van de week en een stukje geschiedenis getoond. Een enorme landschapsfoto bedekt vrijwel de hele achterkant van de verkoopwagen. Aan de zijkant is een foto te zien van Wolters op de markt in de jaren '70. Rob Wolters glimlacht: "Ik heb iets met de geschiedenis van ons bedrijf, daarom vind ik het leuk om dit juist hier te laten zien. Hoe het vroeger was te tonen in de modernste verkoopwagen… Mijn broers Jos en Erik en ik zijn ruim twee jaar geleden al begonnen met nadenken over de aanschaf een nieuwe wagen. Omdat er zo veel bij komt kijken en we echt niets over het hoofd wilden zien duurde het lang voor we definitief de wagen hebben besteld. Je mag niets vergeten, daar is de investering te kostbaar voor!"

Voor het transport van de verkoopwagen is een nieuwe bedrijfswagen aangeschaft. Wolters: "De oude kon deze verkoopwagen niet trekken… Ook hier hebben we voor de kleur rood gekozen. We beschikken over een uniek concept, de zogenaamde 'whisperpower'. De bedrijfswagen voorziet de (aanhang)verkoopwagen van stroom tijdens het transport! Ook vervoeren we met de bedrijfswagen gekoelde voorraad. Alle uitklapbare onderdelen van de verkoopwagen zijn voorzien van een hydraulisch systeem, anders zou het veel te zwaar werken zijn. Ja het is wennen en zoeken nu in het begin, we lopen soms als een kip zonder kop in de wagen..."

Klanten reageren massaal op de uitstraling van de nieuwe verkoopwagen. "Oh, wat mooi zeg! Dat rood/zwarte, heel sfeervol", zegt Silvia van de Put. "Wat veel ruimte hebben jullie nu zeg. Deze wagen valt echt op", luidde een andere mening. Collega marktmensen komen een kijkje nemen, schudden Rob Wolters de hand, een enkeling overhandigt de poelier een bloemstuk. "Fijn is dat inderdaad dat collega's belangstelling tonen en je zoiets gunnen", aldus een blije Rob Wolters. Hij grapt vervolgens: "Maar nu gaan we kip verkopen want we moeten de investering nog wel terugverdienen…"

Rob Wolters bij de kookunits. Foto: Karin Stronks
Een blikvanger, de nieuwe verkoopwagen voor Wolters poelier. Foto: Karin Stronks
Klanten bij de nieuwe verkoopwagen van Wolters poelier. Foto: Karin Stronks
Het is plezierig werken in de nieuwe verkoopwagen. Foto: Karin Stronks
Vrachtwagen voor transport van verkoopwagen. Foto: Karin Stronks

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant