Bram ten Dolle en Evan Hilhorst overhandigen de cheque aan Johan van de Gronden, op het hoofdkantoor van KWF in Amsterdam. Foto:

Bram ten Dolle en Evan Hilhorst overhandigen de cheque aan Johan van de Gronden, op het hoofdkantoor van KWF in Amsterdam. Foto: 

Bram ten Dolle en Evan Hilhorst brengen 68 mille naar KWF

Maatschappij

GEESTEREN - Een onvergetelijk moment, was het: de overhandiging van de cheque van 68.000 (!) euro aan KWF. Evan Hilhorst en Bram ten Dolle waren dinsdagavond te gast op het hoofdkantoor van KWF Kankerbestrijding in Amsterdam en overhandigden de cheque aan de directeur van het Koningin Wilhelmina Fonds, Johan van de Gronden.

Het was een bijzondere dag, 16 mei, voor Bram ten Dolle en Evan Hilhorst, die na hun succesvolle actie voor het KWF, de fietstocht Road to Antwerpen, waren uitgenodigd op het hoofdkantoor van KWF in Amsterdam. Daar werden ze hartelijk ontvangen door medewerkers van het KWF. Ook directeur Johan van de Gronden was aanwezig. Na een korte kennismaking volgde de symbolische overhandiging van het geweldige bedrag. ‘We hopen dat KWF met de opbrengst van de actie verder kan investeren in onderzoek naar kanker, innovatieve behandelingen en ondersteuning kan bieden aan patiënten en hun families’, zo liet Hilhorst weten. 

Evans moeder, Heidi Hilhorst, overleed afgelopen jaar aan een hersentumor. Zij mocht maar 45 jaar worden. Evan wilde iets doen voor het KWF en zette met Bram ten Dolle The Road to Antwerpen op om geld in te zamelen. Zij vertrokken vorige maand op de avond van Koningsdag vanuit Geesteren. De de volgende dag bij het vallen van de avond reden de twee 19-jarige vrienden de Belgische stad binnen op hun fiets. Door donaties en sponsorring leverden de inspanningen een geweldig bedrag op.

Met trots kunnen de jongens vertellen dat ze met deze actie een bedrag van maar liefst 68.000 euro hebben opgehaald voor KWF Kankerbestrijding. Maar ze delen de waardering graag met iedereen die erbij betrokken is geweest en hun heeft gesteund. “We willen iedereen bedanken, die heeft bijgedragen aan het succes van The Road to Antwerpen. Of het nu gaat om individuele donaties, sponsoring of het delen van het verhaal op sociale media; jullie hebben allemaal een onschatbare rol gespeeld in het realiseren van dit resultaat.”

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant