Het team van Achterhoek Nieuws staat klaar om lezers en klanten in de hele regio goed te bedienen. Foto: Achterhoek Nieuws

Het team van Achterhoek Nieuws staat klaar om lezers en klanten in de hele regio goed te bedienen. Foto: Achterhoek Nieuws

Achterhoek Nieuws heeft zin in de toekomst

Algemeen

REGIO – Met de overname van de drie titels van DPG Media in de gemeenten Oude IJsselstreek, Doetinchem en Montferland is Achterhoek Nieuws nu vertegenwoordigd in de hele Achterhoek. De totale oplage stijgt naar 190.000 brievenbussen. Er staat een gemotiveerd team van media-adviseurs, vormgevers, redacteuren en correspondenten klaar dat de passie voor de Achterhoek combineert met de kennis van uitgeven anno 2021. Om in de toekomst nog beter aan de wensen van lezers en adverteerders te voldoen, is het team ook op het gebied van online media versterkt.

Het medialandschap is al jaren volop in beweging en dat zal in de jaren die voor ons liggen nog zo blijven. Ook heeft de coronacrisis, net als bij andere bedrijven, een flinke impact. Dat zorgt voor uitdagingen, maar inmiddels durven wij vooral in kansen te denken. De wil om samen te werken is immers groot in de Achterhoek en mensen blijven geïnteresseerd in de bijzondere verhalen die mensen uit de omgeving te vertellen hebben. Zij willen weten wat er om de hoek gebeurt of te doen is. Daarom staat bij Achterhoek Nieuws lokaal nieuws altijd op één, nu en in de toekomst. Dat we vorig jaar met maar liefst twee titels in de top 5 van best gelezen weekbladen van Nederland stonden, is voor ons een teken dat we op de goede weg zitten.

Terug in het zuiden van de Achterhoek
We gaan er vol voor ook de drie nieuwe titels tot een succes te maken. In Doetinchem en Montferland zal dat gebeuren onder de naam Doetinchems Vizier en Montferland Journaal. In Oude IJsselstreek herintroduceren we de naam Gelderse Post.

De kranten zullen de vormgeving en indeling krijgen die lezers in de rest van de Achterhoek al van ons gewend waren. Dat betekent het lokale nieuws voorin en hoe verder we naar achter bladeren, hoe verder we uitzoomen op de rest van de Achterhoek. Dat doen we aan de hand van nieuwsberichten, achtergrondverhalen, interviews, columns en rubrieken als Oerend Smart en Pak An. We sluiten alle kranten af met het gedicht van de Dichter des Achterhoeks.

Uiteindelijk draait het natuurlijk om de mensen. Vrijwel alle verslaggevers en columnisten die voorheen voor DPG Media werkten, zullen nu voor Achterhoek Nieuws de verhalen uit de haarvaten van de samenleving halen. Martijn Kraan, al vele jaren werkzaam in dit gebied, zal dit als redactiecoördinator voor deze drie titels in goede banen leiden.

Ondernemers en organisaties die hun producten of diensten onder de aandacht willen brengen bij een groot en betrokken publiek kunnen terecht bij media-adviseurs Jurgen Peppelman en Bente Snijder.

Print en online hand in hand
Hoewel de papieren krant in de Achterhoek onverminderd populair is, vraagt de huidige tijd ook om een sterke positie online. Die weg zijn we al ingeslagen: het aantal bezoekers van onze nieuwswebsites groeit al jaren gestaag en ook introduceerden we platforms als AchterhoekVacature en AchterhoekAuto.

Nu is de tijd rijp om onze online media een stevige impuls te geven, zowel op redactioneel als commercieel gebied. Dat doen we door samen te werken met Achterhoekse bedrijven die gepokt en gemazeld zijn in de digitale wereld, maar ook door die kennis in huis te halen.

Zo is Meindert Bussink aangesteld als coördinator online. Achterhoek Nieuws werkte al samen met hem in de tijd dat hij het online popmuziekplatform Behind the Corner runde. In een verder verleden was hij hoofdredacteur bij popmagazine 3voor12 Amsterdam en nu gaat hij de liefde voor zijn geboortestreek combineren met zijn ervaring en kennis op het gebied van online media.

Daarnaast is Anouk Kots na een succesvolle eindstage als vormgever bij Achterhoek Nieuws aan de opleiding Marketing & Sales aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen begonnen. Zij volgt een zogeheten associate degree wat inhoudt dat ze werken combineert met studeren. Sinds 1 september is zij werkzaam bij ons als junior marketeer.

Met deze nieuwe titels en personele versterkingen staat er een ijzersterk team dat in staat is inwoners en klanten te voorzien van eigentijdse nieuwsvoorziening en eerlijk media-advies.

Kijk op de website van Achterhoek Nieuws voor meer informatie over onze titels en de contactpersonen per gebied.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant