De rij wachtende kaartkopers liep vanaf de kerk door tot aan de rotonde bij Hotel Avenarius. Foto: Joris Telders Reurpop.
De rij wachtende kaartkopers liep vanaf de kerk door tot aan de rotonde bij Hotel Avenarius. Foto: Joris Telders Reurpop. Foto: Jan Hendriksen

Explosieve run op 'Nachtoele tickets' Reurpop

Algemeen

RUURLO – Onder het motto 'Nachtoele-tickets' was de belangstelling donderdagavond voor de voorverkoop van toegangskaarten voor het Ruurlose pop-, muziek- en theaterspektakel Reurpop in de Ruurlose Sint Willibrorduskerk ongekend groot. Er was een explosieve run op de 'Nachtoele-tickets': er werden 2800 kaarten verkocht. Tussen 22.00 en middernacht kwamen naar schatting zeshonderd bezoekers naar de sfeervol verlichte kerk. De rij wachtende kaartkopers liep vanaf de kerk door tot aan de rotonde bij Hotel Avenarius.

Door Jan Hendriksen

Buiten was het aardig fris, maar niemand die je erover hoorde. De rij liep lekker door en voor koffie, thee, glühwein en warme wafels was gezorgd door Martine en Bert van Zijtveld van De Heikamp. Met hier en daar een vuurkorf hing er nog een heuse 'kerstsfeer' rond de Willibroduskerk. Het heiligdom was zowel van binnen als van buiten uniek verlicht. Speciaal voor de 'Nachtoele-actie' in de Reurpop kleur: paars. De actie was vooraf luid verkondigd in deze krant, op sociale media als Facebook en Instagram. Het resultaat: al om 20.30 uur, een anderhalf uur voor aanvang namen de eerste gegadigden al stiekem een kijkje. Als eersten bemachtigden Jan en Rikie ten Dolle uit Ruurlo kaarten, Na wat oververhitte servers en wat opstartproblemen werden ook online veel 'Nachtoele' kaarten verkocht. In totaal is nu vijftig procent van alle entreetickets verkocht. Niet eerder verkocht Reurpop zo vroeg zoveel kaarten. Vorig jaar raakten de zaterdag en de zondag uitverkocht.

Vroege Vogel actie
Voor degenen die vorige week tijdens de actie al op één oor lagen heeft Reurpop nog een speciale 'Vroege Vogel'-actie tot en met 21 januari. Deze actie geeft minder korting dan tijdens de 'Nachtoele'-actie. Maar toch. "We willen iedereen nog één keer de kans geven", zo verklaart Luuk Rouwhorst van Reurpop. Kaarten voor de 'Vroege Vogel' actie kan men bij Focus Fashion en Everwennink in Ruurlo kopen en bij de Welkoop in Vorden. Uiteraard ook via www.reurpop.nl. Vroege Vogel-kaarten bieden een korting van vijf euro op de reguliere kaartprijs voor het pop-, muziek- en theaterspektakel dat op 8, 9, 10 juni voor de elfde keer aan de Wiersseweg plaatsvindt.

Oorsprong
Reurpop heeft zijn oorsprong op een warme zondagmiddag in augustus 2007 toen jongerenvereniging Jong Gelre Ruurlo een 'levend tafelvoetbal toernooi' organiseerde. De vereniging vond namelijk dat het tijd werd om in Ruurlo meer leven in de brouwerij te brengen. Vele jongeren meldden zich aan, veelal verenigd in diverse vriendengroepen variërend in een leeftijd van 16 tot en met 35 jaar. Het toernooi werd een daverend succes. Naast het sportieve gedeelte was er ruimte voor een gezellig samenzijn onder het genot van muziek en een drankje. De middag werd door diverse deelnemers geëvalueerd en iedereen was het erover eens: de middag was meer dan geslaagd. Besloten werd om samen met diverse Ruurlose vriendengroepen een feest te organiseren, een feest voor jong en oud. Tijdens de officiële oprichting in 2007 stelde de organisatie zich een aantal doelstellingen, doelstellingen waar het festival aan moest voldoen. Deze doelstellingen waren: gezelligheid, diversiteit, saamhorigheid, originaliteit, laagdrempeligheid en kwaliteit. Tot op de dag van vandaag zijn dit nog steeds de belangrijkste kernwaarden van het festival.

Bekende artiesten
In het eerste jaar lag de focus voornamelijk op muziek. Tegenwoordig is daar spektakel en theater aan toegevoegd. Enkele bekende artiesten die het festival de afgelopen jaren hebben opgeluisterd zijn: Miss Montreal, Gerard Ekdom, Kensington en Jett Rebel. Ook regionaal talent krijgt veelvuldig de kans om de kwaliteiten te tonen. Het festival wordt georganiseerd door stichting 'De Vrienden van Reurle'. De complete organisatie bestaat uit vrijwilligers die zich allen belangeloos inzetten. In totaal wordt Reurpop mogelijk gemaakt door ruim vierhonderd vrijwilligers en 250 sponsoren. Zonder deze vrijwilligers en sponsoren is het niet mogelijk om het festival te organiseren.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant